Lastnosti dobre spletne trgovine

Vemo, da je v današnjem času izjemnega pomena imeti spletno stran, na kateri posamezniki ali podjetja predstavljajo svoje dejavnosti, storitve, izdelke ter podobno. Vedno bolj priljubljene so tudi spletne trgovine, saj je nakupovanje v njih zacvetelo predvsem zaradi enostavnosti, učinkovitosti ter tudi izjemno ugodnih cen. Pri tem je potrebno poudariti, da sama spletne trgovina ter njena postavitev na spletu podjetju ali posamezniku še ne prinese velikega uspeha, če ne ustreza lastnostih dobre spletne trgovine. V nadaljevanju vam zato predstavljamo nekaj najbolj pomembnih lastnosti, ki jih mora imeti spletna trgovina, da ta lahko prinese velike uspehe.

Ena od najpomembnejših lastnosti je zagotovo hitrost nalaganja določene spletne trgovine. Raziskave so pokazale, da skorajda polovica uporabnikov zapusti spletno stran, ki se nalaga predolgo; v praksi to pomeni tri sekunde. Pomembno dejstvo je tudi to, da so slike, ki se nahajajo na strani spletne trgovine, primerno optimizirane za prikaz na spletu. Tudi grafika in funkcionalnost spletne strani mora biti prilagojena uporabi na vseh platformah in tudi na vseh napravah. Kupce oziroma uporabnike spletne trgovine je potrebno na primeren način voditi po straneh, zato je pomembno, da so gumbi k pozivu vedno prisotni in prav tako dobro vidni.

Zlasti pa se veliko lastnikov spletne trgovine osredotoča na to, da njihova trgovina omogoča preprost nakup. Več kot polovica jih menda prekine nakup v postopku zaključevanja nakupa, če je ta preveč kompliciran. V zaključevanju nakupa moramo torej za kupca poskrbeti na primeren način in mu jasno povedati, katere podatke pričakujemo od njega. Pri tem je pomembno, da zahtevamo res samo podatke, ki so najbolj nujni. Izjemnega pomena je tudi občutek varnosti. Potrošniki se morajo pri opravljanju nakupa počutiti varne. Skoraj tretjino kupcev še vedno navdaja strah, da podatki, ki so jih zaupali spletni trgovini, lahko končajo v napačnih rokah.

Za mnoge spletne kupce je pomembno tudi to, da jim lastniki spletnih trgovin omogočijo več različnih kontaktov. Pomembno je, da je na spletni strani objavljena njihova telefonska številka in tudi elektronski naslov. Obiskovalcem naše spletne strani moramo zato nujno omogočiti preprosto vzpostavitev kontakta in to na več kot pa le en način. Obenem jim moramo nujno dati vedeti, da se stika z njimi izjemno veselimo in da so vedno dobrodošli.
Rezultati so pokazali, da je dobra spletna trgovina tudi tista, ki ponudniku omogoča povezave s socialnimi mediji. Spletne strani, za katere velja, da imajo nameščene tudi gumbe, ki omogočajo delitev socialnih omrežij, so pogosteje obiskane. Imajo celo do petkrat več obiska kot tiste, ki tega ne vsebujejo. Odlična rešitev za vsako spletno trgovino je torej ta, da izkoristimo prav vse socialne medije. Ti imajo lahko izjemen vpliv na naše elektronsko poslovanje.
Spletne trgovine, ki so na samem vrhu glede na uspeh, se ozirajo tudi na mnenja kupcev. Splošno znano je, da skorajda polovica kupcev pred nakupom izdelka ali storitev preveri še mnenja drugih uporabnikov o izdelku. Ravno zato je skorajda nujno potrebno, da vsaka spletna trgovina vsebuje tudi mnenja drugih kupcev. Taka mnenja bodo zagotovo povečala ugled spletne trgovine. Obenem pa bodo dvignila tudi kakovost vsebin na spletni strani. Posledica pa je vsekakor še kako zelo jasna: boljša uvrstitev v iskalcih.

Vsaka dobra spletna trgovina pa veliko pozornost namenja tudi opisom izdelkov na njenih spletnih policah. Zapomniti si moramo, da prav nikoli in nikdar ne smemo kopirati opisov izdelkov, pa četudi dva izdelka veljata za skorajda povsem enaka. Pri opisu izdelkov je ravno tako pomembna izjemna natančnost. Pri tem mislimo tudi na to, da z opisi ne širimo lažnih informacij. Preden opis objavimo, je potrebno vsaj dvakrat preveriti, ali drži vse, kar smo napisali. Stranke namreč to lahko izjemno razjezi in vprašanje je, če se bodo sploh še kdaj vrnili v našo spletno trgovino. Velika verjetnost je tudi ta, da bodo o tem obvestili še druge uporabnike spleta, ki bi lahko sicer postale naše stalne stranke. Za opise mora poleg natančnosti veljati tudi to, da so zanimivi. To pomeni, da je potrebno poskrbeti, da se stvari ne ponavljajo preveč in da je naš besedni zaklad čim širši. Pri tem je najbolje uporabljati veliko pridevnikov. Opisi morajo seveda imeti tudi določen smisel.

Lastnosti dobre spletne trgovine je veliko. Našteli smo le najbolj pomembne, ki so ključ do tega, da je vsaka spletna trgovina lahko uspešna in da lastnikom lahko prinaša zadostno veselje pri njihovem poslovanju.